louiicees.blogg.se

Kvikkjokk

Kategori: Allmänt

¡Hola! Har inte bloggar på ett tag men det finns orsaker. Jag har varit i Kvikkjokk sedan i torsdags, hade bra uppkoppling men det skulle ta sin lilla tid att få upp ett inlägg...

I alla fall åkte till Kvikkjokk i torsdags med mamma, mormor och morfar, mina kusiner och deras föräldrar. Första dagen vandrade vi kring en ganska stor fors där mina kusiner ville pröva att fiska . Vi stannade till vid en stor klippa vid forsen och bara hängde och solade och åt lite mat, var en jättefin och varm dag.

Dag två ville vi till ett ställe som hette Kvarntjärnarna, men om man skulle dit och sen tillbaka så skulle resan blivit svin dyr, så vi hoppade av det beslutet och valde att vandra efter Kungsleden istället. Vi hade som mål att gå till en större bäck för att mina kusiner ville fiska men när vi stannade till och kollade på kartan så var det typ 1/3 kvar dit och vi hade redan gått 7 kilometer så vi vände. Stannade sedan till och åt lunch vid en liten insjö och sen vandrade vi tillbaka.

Igår åkte vi hem efter att vi hade ätit frukost, stannade till i Jokkmokk och åt pizza och sen bar det hemåt.
Såklart har jag tagit lite bilder som jag tänkte bjuda på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: